Valentijn in actie voor Macheo!

De komende 2 weken staan op de Valentijn in het teken van voeding en beweging. Op 16 februari zal er een sponsorloop gehouden worden met als doel Macheo. Ook de plusklas komt in actie, en wel met een flessenactie.

Macheo is een stiching die actief is in Kenia. Macheo is een stichting die zich op meerdere gebieden inzet voor een beter leven van kinderen. Macheo verzorgt maaltijden op vele scholen, door een maaltijd te verzorgen komen er meer kinderen naar school. Macheo heeft een opvanghuis voor uit huis geplaatste kinderen. Macheo streeft er naar om deze kinderen te laten opvangen door familieleden die wel de zorg op zich kunnen nemen. Macheo heeft ook een adoptieprogramma en helpt ouders waarbij de voeding van de allerjongste te kort schiet. Macheo heeft scholing en ontwikkeling hoog in het vaandel staan, zo worden er vele cursussen gegeven om er voor te zorgen dat ouders zich steeds meer ontwikkelingen.

De Valentijnschool zal door middel van een sponsorloop en een flessenactie proberen zoveel mogelijk geld op te halen. Met 25 euro kan er al een nieuwe schoolbank gekocht worden en voor 15 euro kan er een schooluniform gekocht worden. Elke ochtend staan er leerlingen bij de Dependance en bij de hoofdingang om de flessen in ontvangst te nemen. Woensdag 14 februari dienen de formulieren met sponsoren ingeleverd te worden bij de groepsleerkracht.

Klik hier voor meer foto’s