IMG_0158

Het Nationale Schoolontbijt wordt georganiseerd om te leren dat elke dag ontbijten belangrijk is voor je gezondheid. Als je hebt ontbeten heb je meer energie en kun je betere prestaties leveren. Sinds je naar bed ging,heeft je lichaam geen voedsel meer gehad. Ook tijdens je slaap verbruik je energie. Je hart, je hersens en je ademhaling gaan wel door. Als de dag begint, heb je weer ‘nieuwe’ energie nodig. Bijvoorbeeld om te douchen, je aan te kleden, naar school te fietsen of te lopen. Maar ook om te sporten en te spelen. Die energie haal je uit je voedsel. Door goed te ontbijten krijg je veel voedingsstoffen binnen. Bij je ontbijt is brood het belangrijkste. Bruinbrood is het gezondst, omdat daar veel vezels in zitten.
Ontbijten is heel erg gezond, maar is het gezelligst als je het samen doet.
Kortom samen ontbijten = TOP!

Met vriendelijke groet Hossam en Nazife uit groep 8b

klik hier voor meer foto’s